Көрсетілген мемлекеттік қызметтер бойынша:
2024 жылдың 9 айында «Е-лицензиялау» мемлекеттік деректер қоры арқылы электрондық нысанда 7526 мемлекеттік қызмет көрсетілді (2023 жылдың 9 айында 7111), оның ішінде 5814 рұқсат (медициналық және фармацевтикалық қызметке лицензия беру, есірткі құралдары, психотроптық заттар мен прекурсорлар айналымы саласындағы қызметке лицензиялар беру), медициналық клиникалық практикаға өту, оның ішінде шетелдік маман үшін, медициналық және дәрілік заттар айналымы саласына маманды қабылдау, денсаулық сақтау саласындағы менеджментке өткізу); ал рұқсат беруден бас тарту – 1712. Мемлекеттік қызмет көрсету 42%-ға өскені байқалады.
Маманның сертификаты мен лицензия беру электрондық порталда жүзеге асырылады, бұл ретте көрсетілетін қызметті алушының құжаттамасында сәйкессіздік бар (мысалы: құжаттар тізімі толық емес ұсынылады); лицензия мен қосымшаларды беруден бас тартудың негізгі себептері (№ 2,3,4 слайдта) көрсетілген.
Жеке және заңды тұлғалардың өтініші бойынша:
2024 жылдың 9 айында Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі Медициналық және фармацевтикалық бақылау комитетінің Жамбыл облысы бойынша Департаментімен жеке және заңды тұлғалардан 413 өтініш қаралды, медициналық қызмет көрсету (көмек) саласында-362 өтініш, дәрілік заттар және медициналық мақсаттағы бұйымдар айналымы саласында-51 өтініш, өсім 46%.
Медициналық қызмет көрсету (көмек) саласында 142 (оның ішінде: ақталған - 66, ішінара ақталған – 32, түсіндірме жұмыстары жүргізілді - 44), дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдар айналымы саласында тексеріс жүргізумен - 7, түсіндірме жұмыстары жүргізілді – 23. Мемлекеттік органдармен, оның ішінде құқық қорғау органдарымен бірлескен тексерулер - 10, оның ішінде ақталғаны - 4.
Шағым беру себептері бойынша шағымдардың құрылымы:
- медициналық қызметтердің сапасы бойынша – 22%;
- Пациенттерді қабылдауды ұйымдастырудағы кемшіліктер – 9%;
- дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдардың айналысы - 12%;
- жұмысқа жарамсыздық туралы анықтама берудің негізділігі - 4%;
- басқалары - 57%.
Сонымен қатар, 9 ай ішінде мемлекеттік органның мүгедектік мәселелері бойынша 37 өтініші, түзеу мекемелерінің медициналық бөліміне қатысты сотталғандардың 22 өтініші қаралды, Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің жеке қауіпсіздігі және облыстық соттың жеке қауіпсіздігі атынан уақытша еңбекке жарамсыздық туралы анықтама берудің негізділігі бойынша 2 жоспардан тыс тексеру жүргізілді.
Ана өлімі:
2024 жылдың 9 айында Жамбыл облысында (Меркі-1, Тараз-1) ана өлімінің 2 жағдайы тіркелді.
1) 1992 жылы туған Б.Г. - Меркі ауданының тұрғыны, 04.06.2024 ж. ЖЖЖҚК ауруханасында қайтыс болған
2) 2003 жылы туған Ж.А., Тараз қаласының тұрғыны, 2024 жылғы 19 маусымдағы ЖКОА ауруханасында қайтыс болды.
1 жағдайда қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 3 желтоқсандағы №ҚР ДСМ-230/2020 «Медициналық қызметтер (медициналық көмек) сапасына ішкі және сыртқы сараптамаларды ұйымдастыру және жүргізу ережесін бекіту туралы» бұйрығына сәйкес тәуелсіз сарапшыларды тарта отырып жоспардан тыс тексеру жүргізілді.
Анықталған ақаулар туралы Денсаулық сақттау басқармаға (басқарушылық шешімдер қабылдау үшін), Жамбыл облысының Әлеуметтік сақтандыру қорына (экономикалық шешімдер қабылдау үшін) құзіреті бойынша шаралар қабылдау туралы хат жолданды.
Жүктi әйелдердiң өлiм-жiтiмiнiң көрсетiлген жағдайлары Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлiгiнiң мониторингілеу тобының ұсынымдарын Денсаулық сақтау басқармасы тарапынан бақылаудың жоқтығын көрсетедi. 22.07.2023 ж. Жамбыл облысы әкімінің бірінші орынбасары Н.Календеров төрағалығымен ҚР ДСМ мониторингілеу тобының жұмыс қорытындылары мен жүкті әйелдерге медициналық көмек көрсетудегі проблемалық мәселелер бойынша нақты ұсынымдары талқыланды. 04.07.2024 ж. шығыс хаты № 25-17-1-25/952-И Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің бақылау тобының ұсынымдарын іске асыру үшін ДСБ-ға сұрау жолданды, бірақ ДСБ-дан ресми жауап алынбады, бұл Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің бақылау тобының ұсынымдары орындалмағанын көрсетеді. (№ 5,6 слайд).
Әкiмшiлiк құқық бұзушылық бойынша:
2024 жылдың 9 айындағы медициналық және фармацевтикалық қызмет саласындағы жоспардан тыс тексерулердің нәтижелері бойынша Департамент «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Қазақстан Республикасының Кодексіне сәйкес жалпы сомасы 3 000 520,50 теңге болатын 70 әкімшілік хаттама жасады, оның ішінде:
- 80-баптың 2-1-бөлігіне сәйкес – медициналық көмектің сапасыз көрсетілуі және оның стандарттарын сақтамау – жалпы сомасы 719 940,00 теңге 33 хаттама (29 жеке тұлға, 4 – лауазымды тұлға);
- 424-баптың 1-бөлігіне сәйкес – сертификаты және (немесе) лицензиясы жоқ тұлғаның заңсыз медициналық және (немесе) фармацевтикалық қызметпен айналысуы – жалпы сомасы 378 430 теңге 22 хаттама (18 – жеке, 3 – лауазымды, 1 – заңды тұлға);
- 81-баптың 1-бөлігі бойынша – еңбекке жарамсыз қағазын беру тәртібін бұзу – 4 хаттама (4– жеке тұлға), жалпы сомасы 9230 теңге (3 – ескерту түрінде);
- 80-баптың 3-бөлігі бойынша – медициналық көмектің сапасыз көрсетілуі және оның стандарттарын сақтамау – жалпы сомасы 73 840 теңгені құрайтын 2 хаттама (2 жеке тұлға).
- 426-баптың 1-бөлігі бойынша – фармацевтикалық қызмет және дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдар айналымының ережелерін бұзу, атап айтқанда, дәрілік заттарды сақтау, жою, тегін медициналық көмек пен міндетті әлеуметтік медициналық сақтандырудың кепілдік берілген көлемі шеңберінде дәрілік заттармен қамтамасыз ету ережелерін бұзу – жалпы сомасы 1 809 080,00 теңге болатын 9 хаттама (№ 7 слайд)
Медициналық және фармацевтикалық бөлімше анықталған бұзушылықтар бойынша:
2024 жылдың 9 айында ведомство мамандарын тарта отырып, мемлекеттік органдармен бірлескен тексерулердің нәтижелері бойынша:
Бас прокуратураның дәрiлiк заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдардың айналысы саласындағы заңнама талаптарын сақтау жөнiндегi нұсқауы бойынша мынадай бұзушылықтар анықталды: "Т.Рысқұлов атындағы АОА" ЖШҚМКК, "Қордай АОА" ЖШҚМКК, "Меркі АОА" ЖШҚМКК, "Байзақ АОА" ЖШҚМКК, "№ 5 қалалық емхана" ЖШҚМКК, МҚҚК шеңберінде дәрілік заттармен қамтамасыз ету кезінде медициналық ақпараттық жүйелерде (бұдан әрі - DAMUMED деп аталатын) дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдардың рецептілері туралы жазба жоқ, дұрыс рәсімделмеген рецептілер бар; диспансерлік науқастарды динамикалық бақылау жүргізілмейді, сондай-ақ тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі мен міндетті медициналық сақтандыру шеңберінде дәрілік заттармен қамтамасыз етілуі мен пайдаланылуына бақылау жоқ;
- СПИД орталығында дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдарды сақтау және жою ережелері бұзылды: мекемеде жылына кемінде бір рет дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдарға түгендеу жүргізілмейді. 7 140 000,00 мың теңге сомасында жарамдылық мерзімі өткен медициналық бұйымдар бар, сондай-ақ баланста 2022 және 2023 жылдардан өткен қалдықтары бар («Реагент для иммунодиагностического автоматического анализатора Vitros 3600-реагент HIV Combo для определения антител к ВИЧ типа1(группы М и О), антител к ВИЧ типа 2,антигена ВИЧ р24) жарамдылық мерзімі 21.03.2023ж дейін, 68 400 000,0 теңге сомасында 380 жиынтық (шт) көлемінде;
- бюджет қаражатын тиімсіз пайдалану бар, баланста 69 жиынтық бола тұра (орташа шығынмен айына 5000 анализге 10 жиынтық тұтынылады) СПИД орталығы жеткізушімен «Неба Лаб» ЖШС-мен бірге 14.11.2023ж 43 363 600,00 теңге сомасына № 1 қосымша келісім жасасқан;
- СПИД орталығы сақтау мерзімі 50%-дан кем медициналық мақсаттағы бұйымдарды сатып алған;
2) Жамбыл облысы Шу ауданы прокуратурасының өтініші бойынша Шу аудандық орталық ауруханасына жататын 47 оқу орнында бірлескен тексеру жүргізілді:
- ҚР ДСМ 2020 жылғы 21 желтоқсандағы «Денсаулық сақтау саласындағы мамандарға қосымша және формальды емес білім беру қағидаларын, денсаулық сақтау саласындағы қосымша және формальды емес білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын ұйымдарға қойылатын біліктілік талаптарын, сондай-ақ қосымша және формальды емес білім беру арқылы денсаулық сақтау саласындағы мамандар алған оқудың нәтижелерін тану қағидаларын бекіту туралы” № ҚР ДСМ-303/2020 бұйрығының талаптары бұзылған, яғни:
-Медицина қызметкерлерінің соңғы 5 жыл бойы біліктілікті арттырудан өткені туралы сертификаты жоқ, сондай-ақ соңғы 5 жылдағы біліктілікті арттырудан өткені туралы куәліктердің мерзімі өткен(Шу БП-ға жататын оқу орындарында жұмыс істейтін медициналық білімі бар мамандар);
- «Дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бұйымдарды сақтау және тасымалдау ережесін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2021 жылғы 16 ақпандағы №ҚР ДСМ-19 бұйрығының 2-тарауының 11,17-1,21,24,28, 31-тармақтары бұзылған (Шу ҚЕ, Шу АОА);
- ҚР ДСМ м.а. 2023 жылғы 21 қыркүйектегі «Халыққа профилактикалық екпелерді ұйымдастыруға және жүргізуге қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талапта" санитариялық қағидаларын бекіту туралы» № 150 бұйрығының 14 тармағы бойынша Егу ережесі егуді жүргізуге негізделген келісім алғаннан кейін жүргізіледі. (Шу ҚЕ, Шу АОА);
3) Антикормен бірлесіп, Жамбыл облысы бойынша Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау департаментінің мүгедектік тобын тағайындаудан негізсіз бас тарту бойынша қызметіне тексеру жүргізілді (№ 8 слайд)
Дәрілік заттарды таңбалауға және қадағалау бойынша дайындық мониторингі:
Таңбалауға қатысатын және 2D-сканермен жабдықталған жеке МЕНШІК Медициналық ұйымды қоса алғанда, ТМККК/МӘМС шеңберінде медициналық қызмет көрсететін медициналық ұйымдардың саны 63 ұйымды құрайды. Қазіргі таңда «Дамумед» ЖШС-мен 63 мед.ұйым интеграцияланды, бұл 100% құрайды.
Тауарларды сату кезінде айналымнан шығару 3 тәсілмен жүзеге асырылады:
- Темір кассаның (кассаның) көмегімен , ол үшін кассада 2D-сканерді қосуға арналған арнайы USB қосқыш болуы тиіс;
- ДК-де (дербес компьютерде) WEB-кассаны пайдалана отырып, автоматты түрде алу функциясын WEB-касса операторымен конфигурациялау қажет;
- Смартфонда WEB-кассаны пайдалану. Тауарларды сканерлеу смартфон камерасының көмегімен жүзеге асыруда, тауарлардың шығуы автоматты режимде өтеді.
Жамбыл облысында дәріханалар мен дәріхана қоймаларының таңбалауға дайындығы:
дәрілік заттарды таңбалауды және қадағалауды жүзеге асыру жобасына қатысатын дайын қоймалардың саны – 7 субъект (9 нысан), яғни 100%;
- қазіргі таңда дәрілік заттарды таңбалауды және қадағалауды жүзеге асыру жобасына қатысуға дайын дәріханалар саны 386 объект (176 субъект), бұл 100% құрайды.
Шаралар:
- Министрлік дәрілік заттарды таңбалау және қадағалауға дайын емес медициналық ұйымдарға дәрілік заттардың айналымына тыйым салатын болады.
- Тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі мен МӘМС(медициналық әлеуметтік медицинаоық сақтандыру) жүйесі шеңберінде шарттарды бұзады.
- Әкiмшiлiк шаралар (айыппұлдар мен өкiмдер) қолдану .
- Сотта фармацевтикалық қызметке тыйым салынады.
Жоғарыда айтылғандарды негізге ала отырып, медициналық ұйымдардың медициналық көмек сапасын арттыру, сондай-ақ азаматтарды қауіпсіз, тиімді және сапалы медициналық көмекпен қамтамасыз ету мақсатында:
- Көрсетілген медициналық қызметтерге мемлекеттік лицензияға қосымшаның болуы, себебі алғашқы медициналық көмек көрсету бекеттерінде, ФАП-та, аудандық ауруханалардың (бұдан әрі – ПСМП) ВА-да медициналық қызметке лицензияға қосымшаның болмауы бөлігінде бұзушылықтар жойылған жоқ.
- 100% сертификаттармен қамту, мамандардың УСО тапсыру
- жергiлiктi әкiмдермен бiрлесiп штат санын толықтыру.
- пациенттерді қолдау және ішкі аудит қызметінің жұмысын жандандыру. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлiгiнiң бақылау тобының ұсынымдарын және Акушерлiк және гинекология жөнiндегi бұйрықтардың талаптарын орындау үшiн емдеу-алдын алу ұйымдарын аккредиттеудi 100%-ға дейiн жеткiзу.
- СПП және ішкі аудит мамандарын жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау стандарттары және СПП мен ВА деңгейіндегі тәуелсіз сараптама комиссиясының жұмыс қағидалары бойынша оқытуға жібереді.
- медициналық бұйымның тұрып қалуының алдын алу, сондай-ақ медициналық техникамен және бір рет қолданылатын медициналық мақсаттағы бұйымдармен жарақтандыру деңгейін арттыру.
- диспансерлік науқастарды АЛО дәрілік заттармен қамтамасыз етуге.